عقب نشینی خیابان ولایت

خیابانیکه کار عقب نشینی اش چند متر بیش ادامه نیافت .خیابان ولایت تا چوک سینما یکی از خیابان های مهم شهر هرات که تمام شهر را با هم وصل میکند.

این خیابان 2200 متر طول و 30 متر عرض دارد, بر اساس ماستر پلان شهری, قر ار بود سه سال پیش این خیابان به عرض سی متر دیگر هم عقب نشینی کند. اما به دلایل مختلف تا کنون این سرک پاه بر جاست.

مردم بر این باوراند که با اجرا عقب نشینی این سرک بسیاری از مشکلات ناشی از ازدهام های ترافیکی و مشکلات شهری دیگر رفع خواهد شد.

آنها می افزایند که شهرداری هرات  در تطبیق ماستر پلان شهری سهل انگاری میکند و جدیت در کار شان وجود ندارد.

اما محمدسلیم ترکی شهردار هرات علت اساسی  به تعویق  افتادن این پروژه را عدم همکاری ادرات دولتی عنوان مکیند.

و می افزاید که شماری از ادارت دولتی از جمله ریاست معارف و شفاخانه حوزوی  حاظر به عقب نشینی نیستند.

اقای ترکی افزود درصورت همکاری نکردن ادارت دولتی و مردم با شهرداری هر گز این ریاست توانایی تطبیق ماستر پلان شهری را نخواهد داشت.

در همین حال محی الدین نوری سخنگوی والی هرات میگوید.که تمامی ادارات دولتی که در مسیر این سرک قرار دارند اماده عقب نشینی هستند فقط نیاز به یک مدیریت دقیق از سوی شهرداری هرات دارد.

هرات یکی از ولایات بزرگ کشور است که بازسازی و ساخت سازهای جدید نمای این شهر را زیباتر ساخته است. اما نبود ماستر پلان شهری و کوچک بود سرک های اساسی این شهر یکی از چالشهای است که چندین سال مردم از آن شکایت میکنند

خیابان ولایت بر اساس ماستر پلان قرار بود سه سال پیش به عرض 30 متر دیگر هم عقب نشینی کند اما تا حالا این پروژه از سوی شهرداری به جز چند متری که کارش ادامه یافت تا حالا به حالت تعلیق درآمده است.

گزارش : حامد مایار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد